زبدةالاشعار

بدن فاطمه (س) هم شب دفن شد. بدن علی (ع) هم #متن_روضه

#متن_روضه دفن شهدا
.
✍️ زبدة الاشعار ✍️

?: @nohe_torki
.
بدن فاطمه (س) هم شب دفن شد. بدن علی (ع) هم شب دفن شد بدن حسین (ع) هم شب دفن شد امّا اینها علّتش با یکدیگر فرق می کند و امّا زهرا (س) که می فرمود: راضی نیستم آنها که آزارم کردند دنبال جنازه ام بیایند. امّا علی از ترس خوارِج دیوانۀ متعصّب بود که می ترسید جسارت کنند فلذا وصیّت کرده بود جنازه اش شب دفن شود. امّا حسین (ع) از ترسِ عبیدالله بود که شب به خاک، سپرده شد. جنازۀ مبارک امام در روز عاشورا روی زمین افتاد. روز دوازدهم بود. موقع عصر که زنهای بنی اسد آمدند به مردها گفتند: آهای مردها! این بدن پسر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است که روی خاک افتاده اگر شما نمی روید جنازه را دفن کنید، ما می رویم. مردها گفتند: ما می رویم. قرار شد شب بروند؛ زیرا از عبیدالله می ترسیدند. فلذا سر جادّه کوفه یک دیده بان گذاشتند، خودشان برای برداشتن بدنها آمدند.
امّا آمدند بدن حسین (ع) را بردارند، دیدند نمی توانند چرا که بدن قطعه قطعه است. آمدند بدن ابوالفضل علیه السلام را بردارند از بس ضربه خورده بود نتوانستند. آمدند بدن شهدا را بردارند دیدند صحابی را از هاشمی نمی شناسد افراد را تمیز نمی دهند همین طور متحیّر مانده بودند که یک وقت نگهبان آمد.
شب سیزدهم ماه است؛ بیابان در پرتوی نورِ ماه روشن است. نگهبان دوید، خطاب به افراد گفت: بروید! بروید! بروید! یک نفر از کوفه دارد می آید اینها خیال کردند مأمور عبیدالله است، رفتند عقب دیدند، آن یک نفر آمد و رفت داخل گودال قتلگاه، کنار بدنِ ابی عبدالله ع، یک کمی نزدیک آمدند، دیدند گریه می کند. بعد فهمیدند دوست است از جا حرکت کرد فرمود: شما چه کسی هستید؟ گفتند: از طایفۀ بنی اسد هستیم. فرمود: چرا آمدید؟
-آمدیم بدنها را دفن کنیم؛
-چرا دفن نکردید؟
-نمی شناختیم؛
-فرمود: بیائید، من می شناسم.
بدنها را جدا کرد یک قبر کَند، تمام بنی هاشم را در کنار آن دفن کرد. بعد آمد. بنی اسد گفتند: کنار گودال قتلگاه آمد، دستش را، زیر بدن مبارک برد و فرمود:(بِسمِ الله وَ بِالله وَ فی سَبیلِ الله وَ عَلی مِلَّةِ رَسُولِ الله)بدن را از داخل گودال درآورد و رفت داخل قبر، بدن را در قبر خواباند. بنی اسد نگاه می کردند.
دیدند، آقا خم شد و لبان مبارکش را به گلوی بُریده ابی عبدالله علیه السلام و صورتش را نیز به گلو گذارد. (فَوَضَعَ خَدَّهُ عَلی نَحرِهِ الشّریف. )-[1]صورتش را به گلو گذارد. دیدند چیزی می گوید، وقتی گوش کردند دیدند می گوید: بابا! (اَبَتاه! إنَّ الدُّنیا مِن بَعدِکَ مُظلِمَه و الآخرة بِنُورِ وَجهِکَ مُشرِقَة. )[2] .
[1]بحارالانوار ج45ص30، منتهی الامال ج1ص669، موسوعه کلمات الامام حسین علیه السلام ص457.
[2]همان مدرک
.
#دفن_شهدا
#دفن_شهدا_متن_روضه
.
✍️ #زبدةالاشعار ✍️

متن پیشنهادی:  ذکر_مصیبت_معصوم_دوم17 #فاطمیه_متن_روضه

?: @nohe_torki

نظر دهید

جستجو در نام شاعر یا مناسبت

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

کلمات کلیدی: فهرستاشعار14معصومموضوععاشورائیانماهشاعراصفهانیتبریزیاردبیلیزنجانی

جستجو در مصرع اول

Search
Generic filters

Filter by Custom Post Type

دسته بندی درختی

دسته بندی درختی